maanantai 2. toukokuuta 2011

money, money, money

Vappu menikin sitten töitä tehdessä. Itse en ole juurikaan työskennellyt opintojeni ohessa, koska olen pärjännyt opintorahalla ja opintolainalla. Työskentely opintojen ohella saattaisi häiritä opintoja, ja toisaalta olen halunnut, että minulla on aikaa myös  harrastuksillenikin, joten en ole juurikaan työskennellyt lukukausien aikana. Kesäksi pitäisi kuitenkin aina keksiä jokin tulonlähde, ja useimmiten olen ollut kesät töissä, jos vaan olen työpaikan saanut. Tälle kesälle en ole vielä paikkaa löytänyt, joten alkaa pikkuhiljaa stressaamaan, miten ensi kesästä selviää. Kun on jo oma kämppä, mistä pitää vuokra maksaa, niin ei voi enää lähteä vanhempien nurkkiinkaan siipeilemään. Yksi vaihtoehtohan on, että opiskelee kesän, mutta se edellyttää, että on mahdollista suorittaa omaan tutkintoon kuuluvia opintoja kesän aikana. Lähinnä siis kirjatenttejä ainakin meidän laitoksella. Toisaalta kesän mittainen tauko opinnoista voi olla hyödyllinen "akkujen lataamisen" kannalta, ja jos saa hyvän työpaikan, niin saattaisi saada vähän rahaa säästöönkin seuraavaa lukuvuotta varten. Ja olisihan se kiva päästä kesällä erilaisiin tapahtumiin/festareille yms. Itse pähkäilen nyt Foo Fightersin kesäkuisen konsertin ja palkkarahojen säästämisen kanssa. Missasin Foo Fightersin keikan 2008, joten nyt olisi kyllä pakko päästä...

Ei kommentteja: